dimarts, 6 de novembre de 2007

Els perquès de la publicitat a La Veu de T

La publicitat als blocs s'ha convertit en l'equivalent del sexe dels àngels a la blocosfera. Per un costat, agrupacions de blocaires com "ad-free blog" defensen que la publicitat corporativa corromp l'esperit inicial dels blocs, mentre que per l'altre costat, més de la meitat dels blocs tenen anuncis.

Logotipus de la campanya ad-fee blog

Personalment, no crec que sigui un tema massa apassionant per discutir, però com a blocaire m'hauré de posicionar a un costat de la línia. Els que veniu des de lectors de feeds no us n'haureu adonat, però des de fa uns dies La Veu de T té un petit caixetí publicitari.

Per què anuncis a la Veu de T?

Encara que no ho sembli, La Veu de T va començar molt abans de la publicació de la benvinguda. De fet, la planificació es remunta a un any enrere. Per a que us en feu a la idea, en un primer moment s'havia de dir L'ull de T i estava pensat com un fotobloc.

Un possible logotipus per a L'ull de T

Un cop descartada la idea inicial, més o menys des del gener de 2007, vaig començar a pensar en els detalls del bloc: quins temes tocaria, en quantes seccions principals es dividiria, quina tipografia tindria el títol, quina freqüència de publicació em podia permetre o, fins i tot, si permetria publicitat.

La Veu de T és, alhora, un espai més dins la blocosfera i el meu entorn de proves particular. Fa anys que treballo en tecnologies web, però fins ara no m'havia preocupat de portar el meu propi site. En aquest sentit, la publicitat me la plantejo com una prova més.

Posar publicitat depenia única i exclusivament de l'èxit que tingués el bloc. Per això us he de donar les gràcies pel caliu i pel suport que he rebut des del primer article.

Què pretenc aconseguir amb la publicitat?

En primer lloc el que he dit abans, experiència. Lògicament no pretenc enriquir-me i, de fet, encara són molt pocs els que poden viure dels blocs. És més, no crec que en tregui ni un ral de tot plegat.

Equació dels guanys

En tant que sóc informàtic no em considero un usuari normal, així que desconec si la gent es mira els anuncis d'Internet. Els anys d'internauta m'han atorgat el poder sobrenatural d'eliminar mentalment qualsevol tipus de banner. La veritat és que no en tinc ni idea dels ingressos que tindré. El que si sé és que, si guanyo quelcom, ho acumularé per reinvertir-ho al bloc i, si en guanyo més del que m'espero, una part me la gastaré en cafès.

Perquè els anuncis adSense de Google?

Simplement, per comoditat. Google ofereix molts serveis amb un únic nom d'usuari. Per si no us n'heu adonat, La Veu de T està allotjat a Blogger, les imatges a Picassa, l'històric de "Què estic preparant?" a Google Notebook, els posts més destacats que llegeixo cada dia són el "share" de Google Reader, l'anàlisi de tràfic es fa mitjançant Google Analytics i Feed Burner. Sembla lògic llavors que la publicitat també la gestioni Google. A més, les pàgines amb adSense tenen millor PageRank.
Logotipus de Google AdSense

Si ara hagués de començar un nou bloc elegiria opcions diferents per cadascun dels serveis que he dit abans. De fet, qualsevol altre motor de bloc deu ser millor que el de blogger. Però per una primera experiència com a blocaire vaig preferir posar-me les coses fàcils.

Calia tant de soroll per no res?

Realment no. Podria haver posat publicitat sense més, però sempre m'he plantejat La Veu de T com un espai transparent, on els lectors puguin donar la seva opinió lliurement i on puguin conèixer, de pas, tots els detalls referents al bloc.

D'aquí poc obriré un compte de correu (ja aviso que serà un Gmail) per a que els lectors que ho vulguin enviïn suggeriments, crítiques i insults contra la meva persona. Espero que no us sembli malament la meva elecció de posar publicitat i, en cas que us ho sembli, us convido a donar-me la vostra opinió.

6 comentaris:

OSCAR ha dit...

Hola

He trobat el vostre blog, i m'ha agrdat molt

Jo també en tinc un de més modest, en català www.oscarbarril.blogspot.com
Si em poguessis agregar als teus enllaços, jo faria el mateix amb el teu
Moltes gràcies
LLARGA VIDA ALS BLOGGERS!!!

Ferran Recio Calderó ha dit...

Gràcies per la floreta Oscar, però crec que el teu bloc no te res a envejar a aquest.

A l'article comento que existeix una planificació prèvia al bloc. Un dels punts era la política d'agregació d'enllaços al blogroll. De moment et puc dir que m'agregaré el teu feed al reader i l'aniré seguint per veure si el poso.

Esteve Cardús ha dit...

publicitat al blog = seguretat que absolutament tot el contingut és absolutament de font personal, sinó és una manera d'obtenir beneficis -petits- a costa dels altres. Jo, al meu blog, mai hi posaria anuncis, però al marge d'això considero el teu blog molt interessant! De debò!

Ferran Recio Calderó ha dit...

Hola Esteve. Gràcies a tu també per la floreta. La veritat és que difícilment obtindré beneficis del bloc.

Hi ha certs serveis web que són de pagament (domini propi, comptes de flikr il·limitades...) que poden contribuir millorar un blog (encara que només sigui a nivell tècnic). La idea seria que el propi bloc em permetés tenir aquests serveis sense necessitat que jo inverteixi res més que temps en mantenir-los.

Josep Vicent ha dit...

Felicitats pel bloc.

Jo acabe d'inicar-ne un (http://www.monjo.cat)

i entenc perfectament que hi ha serveis que s'han de pagar i Adsense, sempre que s'abuse d'ell, emm sembla la millor manera d'autofinançar-se i mantenir la independència, per molt que a algú li puga sobtar veore independència i publicitat en una mateixa frase.

Sybaria ha dit...

Doncs, nosaltres al nostre blog no tenim publicitat, no ens ho em plantejat. Però no em molesta especialment veure publicitat a la resta, si escau i m'interessa punxaré i si no la ignoraré.