dijous, 14 de juny del 2007

Benvinguda

M'agradaria pensar que la veu de T és corrosiva, amarga, tant àcida que val més prendre's sals de fruita abans de llegir-la. Tot i això, de moment es tracta del meu primer bloc personal (segons softcatalà "bloc" és la traducció de "weblog"). Si em preguntessin sobre els meus interessos no sabria que respondre, així que respondré exposant fets de la meva vida i que cadascú en tregui conclusions.

Com a bon fill del demà que sóc, vaig rebre tres estímuls educatius diferents quan era petit: la família, l'escola i els raigs catòdics del televisor. Vaig néixer en el si d'una família normal de Girona. Si fos un estat es podria considerar aconfessional, de centre-esquerra i governada per dos partits majoritaris. D'ells vaig aprendre a defensar totes les decisions i actuar en conseqüència. L'escola fou, si més no, curiosa. Des de primer de primària vaig estudiar en un col·legi de l'opus dei. Com a país seria inclassificable, atès que un país on no hi ha dones no te massa futur. Allà vaig aprendre que tots els credos encerten en algunes coses i, per tant, val la pena conèixer-los abans de criticar-los. Finalment la televisió, si fos un estat seria totalitari, sense llibertat d'expressió i amb el funcionariat més irresponsable que hagi existit mai. Ella em va ensenyar tot allò que em mancava per viure en societat.

La meva addicció a les noves tecnologies m'ha portat a llicenciar-me en informàtica a la FIB (Facultat d'Informàtica de Barcelona). Durant el camí que suposa la carrera he aprés que el món és prou complicat com per descobrir una cosa nova cada dia. Sempre movent-me entre la meva visió particular i l'ànsia de crear he acabat combregant amb els principis del programari lliure.

Crec que el coneixement hauria de ser lliure i gratuït per a tothom. Per això últimament m'he especialitzat en eLearning. Fa uns quants anys que formo part del projecte DFwiki (la F de la qual és l'inicial del meu nom). La DFwiki és una wiki destinada a ensenyament per al programari Moodle (segons softcatalà, "programari" és software). L'hem armat força grossa i estic força orgullós de com està anant tot plegat.

Fins aquí les primeres pinzellades de la meva vida. Voldria acabar dient que no pretenc fer un diari personal sinó un espai on pugui expressar les meves opinions i publicar curiositats sobre els temes que m'interessen. Malgrat tot, sé perfectament que a cada article donaré una part de mi mateix que romandrà en vosaltres per no tornar-me mai més.

3 comentaris:

Ludo ha dit...

Benvingut a la blogosfera Ferran.. i me la repmetinfla com en diu softcatala :-D

Anònim ha dit...

Llarga vida a "La veu de T"! Seguiré amb molt d'interès aquest Bloc.

Ens vam conèixer al segon país que, segons la teva benvinguda, va influïr la teva vida. Des del primer record teu que tinc, amb el teu estoig metàl·lic, fins avui mateix, que tenim una gran afinitat.

Tu m'has introduït al món dels Blocs. Espero afegir-me aviat a la Blogosfera i unir-me a la creació hipertextual per un món millor.

Falgoní

Anònim ha dit...

Bon blog aquest!

Per molts anys!