dimarts, 8 de març del 2011

Celtx, programa per a projectes cinematogràfics

Ja sé que últimament no actualitzo gaire, però és que el món real em té una mica atrafegat.

Avui, via un recull de notícies d'Gnu-Linux.cat he descobert un programa anomenat Celtx destinat a facilitar la creació de guions per a publicitat, cinema, novel·les, còmics i l'exportació a formats estàndard. Pel que es veu no és l'únic programa orientat al tema, però sí que és el primer de programari lliure (segons he entès).

Captura de l'etició de guions de Celtx

La veritat és que mai m'havia plantejat que existís un estàndard per a la creació de guions i projectes audiovisuals, suposo que estic massa acostumat al tòpic del guionista frustrat que va repartint guions en paper sempre que pot. De fet, tot i que he llegit fragments de guió, mai m'havia preguntat perquè el format dels diàlegs no es fa com en el teatre o en les novel·les. Segueixo sense saber perquè, però com a mínim ara ja sé que es una imposició del format i no pas la ganduleria de l'escriptor.

Fitxes de personatges i actors

Celtx és una aplicació curiosa. L'he estat provant una estona i tinc la sensació de que em falten centenars de coses per descobrir. Manté registre d'actors, personatges, guions , storyboards, sktechbook... i fins i tot permet el treball en grup (però crec que això ja és una opció de pagament). Per fer una prova ràpida he simulat el que podria ser el primer capítol d'Axe Cop i el resultat ha sigut força satisfactori.

 Opció d'sketchbook

Un bon programa per qui pretengui dedicar-se als guions o, com jo, per si teniu curiositat sobre com es dissenyen els projectes audiovisuals. Això si, algunes opcions són molt bàsiques i disposen d'extensions de pagament per fer-les més sofisticades.