dimarts, 3 de febrer del 2009

Invitacions de l'Spotify

Des de fa unes setmanes una bona part de la blocosfera parla de l'Spotify. Feia temps que no veia tant d'impacte en un programa que encara es troba en beta tancada. Si no sabeu de què coi parlo, llegiu l'article de Genbeta, que ho explica molt millor del que ho podré fer jo.

Per la meva part, ja porto una setmana i mitja provant-lo i la veritat és que promet. Ha aconseguit acords amb les principals discogràfiques i disposa d'una gran base de dades de música accessible gratuïtament.

Tot i això, i com sol passar amb les aplicacions musicals, no li falten crítiques. Hi ha certs grups (Metallica i els de sempre) que s'han negat a incloure les seves cançons. A més, a la blocosfera es troben opinions de tot tipus, des de gent que hi veu el futur de la música fins als que no li donen ni un mes de vida.

Pel que a mi respecte, no penso tornar a pagar 15€ per un CD amb set cançons i sense extres perquè s'ompli de pols a l'estanteria, ni estic disposat a pagar 1€ per una cançó en MP3 amb DRM, però potser sí que pagaria una cuota (com ara la de Flickr) per accedir a tota la música que vull quan vull.

Passi el que passi amb l'Spotify, és un bon programa i tinc 10 invitacions. Si algú el vol provar que m'envii un mail.