dijous, 17 de juliol del 2008

Els blocs durant l'estiu


La veritat és que és difícil escriure durant l'estiu. Segurament aquest és el motiu pel que molts blocs moren pel setembre. Una solució força habitual és la de tancar per vacances i, al més pur estil Filiprim, posar un missatge de "Tanquem la paradeta".

Com s'haurà notat, durant els últims mesos m'està constant molt publicar amb regularitat. Costa molt escriure quan el món real no et deixa temps, però crec que el motiu principal és que cada cop m'és més complicat trobar la motivació per posar-me davant del teclat.

El problema de publicar poc és que s'entra en un cercle viciós. Com menys es publica, menys visites s'aconsegueixen i això fa que tinguis menys ganes d'escriure. Per bé que intento no valorar l'èxit del bloc pel nombre de visites, és inevitable pensar coses de l'estil "què passaria si escrivís en castellà?".

Fa 50 articles vaig descriure 11 motius que podien portar a tancar un bloc. La perspectiva m'ha canviat des de llavors però, realment, crec que era un bon llistat i, avui per avui, reconec que estic patint alguns d'aquests punts.

Aquest és l'article número 100 i, mirant enrere, penso que ha anat prou bé. Durant tot aquest primer any he anat seguint la inèrcia del que vaig planificar inicialment (format, temes, el concurs...) i n'he aprés forces coses, tant dels encerts com dels errors. Tinc pensat introduir alguns canvis als pròxims mesos, però gairebé cap afectarà al contingut.

Potser, com va dir en Marc Arza als comentaris del 50é article, tots els blocs són malalts terminals. Tot i això, a La Veu de T li queda corda per estona i, sinó, ja m'ho direu d'aquí cent articles més.

Gràcies a tots i seguiu així.