dimarts, 12 de març del 2013

Gnome-Shell: intercanvi de finestres amb alt+tab

Recentment he començat a treballar amb Gnome-Shell a la feina i, si bé en general m'agrada, el funcionament de l'alt+tab (canviar entre aplicacions) em treia de polleguera.

Per defecte a Gnome-Shell alt+tab fa "switch" entre els diversos tipus d'aplicacions, però no entre finestres com sol ser habitual. Això provoca que si tinc dues finestres firefox i un editor, alt+tab només em canviarà entre l'editor i l'última finestra firefox. Fet que complica molt comparar dues pàgines web.

Per sort he trobat l'extensió Windows Alt Tab que em permet tornar al funcionament habitual. Per activar-ho només cal anar a la pàgina de l'extensió i fer clic a l'interruptor per activar-la. Així de fàcil.

Tipus de switch d'aplicacions a Gnome-Shell

Malgrat que no té molt a veure amb l'entrada, també he descobert que Gnome-Shell té diverses abreviacions per canviar entre aplicacions:
  • Alt+Tab: canvia entre apliacions d'un mateix tipus
  • Alt+º (tecla que hi ha sobre el tab): canvia entre finestres d'un mateix tipus d'aplicació
  • Alt+Esc: canvia entre finestres d'un espai de treball