dimarts, 7 de juny del 2011

Un moment complex

A punt de complir quatre anys amb el blog, em trobo amb què m'està sent molt difícil publicar. No sé ben bé el motiu, però últimament no trobo massa res, a part del que ja comparteixo amb tothom, que em portin a indagar fins a elaborar un article.

La uniformització que suposa Facebook està provocant que una bona part dels contingut no siguin interessants perquè, no ens enganyem, els 99% del que es posa als murs no te el menor interès. Twitter ha extremat el concepte d'actualitat fins a un punt que molts dels continguts es generen només per arribar a trending tòpic. Continguts de fàcil digestió i ràpida producció que compateixen per un instant de fama. Tampoc és que ens vingui de nou, havíem vist aquest comportament en la televisió feia anys, molt abans que es barallessin per mantenir la poca audiència fidel que els queda.

Lògicament, segueix existint un gran nombre de blogs o similars que generen contingut originals, però s'està tornant al model pre-web 2.0. La disminució dels lectors fa que molts cops siguin els propis blocaires els únics que llegeixen blocs i només un reducte s'ha consolidat com un nucli dur d'unió entre els ecosistemes de lectors. A més, exceptuant blocs com Amazings o Fogonazos (els dos del nucli dur), molts s'han apuntat a la moda de les infografies, de nou continguts de fàcil digestió, però de lenta producció, per un instant de fama.

Encara que potser n'estic fent un gra massa i, simplement, els meus interessos estan canviant i he de trobar com plasmar-los al blog. Qui sap. Esperem que aviat em tornin els ànims per publicar.