dimecres, 19 de juny del 2013

Configurar Arduino Uno en Windows 7

Farà cosa d'un any em vaig posar una mica amb l'Arduino i, si bé vaig fer algunes coses interessants, la veritat és que el món real es va imposar i no vaig poder dedicar-m'hi massa. Mesos després de l'últim intent i amb l'ordinador recent formatejat, em proposo continuar.

Com que no recordo com s'instal·lava l'entorn, crec que serà una bona idea deixa-ho escrit. En el meu cas es tracta d'un Arduino Uno (amb un starter pack de l'estil d'aquest) i, pel que sé, les versions posteriors són força més senzilles d'instal·lar.

NOTA: la guia oficial d'instal·lació és aquesta: http://arduino.cc/en/Guide/Windows.

1. Descarregar l'entorn

Des de la pàgina http://arduino.cc/en/Main/Software ens baixem l'instal·lador per windows. En el meu cas m'he baixat la 1.0.5. La instal·lació és un wizard normal i corrent.

2. Connectar el trasto

L'última vegada que ho vaig fer vaig haver d'instal·lar el driver a ma per l'Uno, però ara veig que ja l'han integrat a l'instal·lador. En connectar-lo el windows instal·lar els controladors.

Molt possiblement en fer això el led 13 (és un led integrat a la placa) de l'Arduino es posarà a pampalluguejar o es quedarà estàtic. Això és perquè té carregat un programa bàsic en memòria.

3. Engegar l'entorn d'Arduino i carregar el programa blink

Ara ja podem obrir el programa d'arduino i us apareixerà una finestra com aquesta:

Entorn Arduino

Després anem a "Archivo -> Ejemplos -> 01.basics ->Blink" i s'ens carregarà el primer programa.

Molt probablement l'aplicació no haurà detectat en quin port tenim el dispositiu, així que la solució més fàcil és l'assaig i error.

A la barra blau fosc on hi ha botons, el segon botó (rodó amb una fletxa cap a la dreta) és enviar el programa cap a l'Arduino. Si fem clic apareixerà una barra a la part superior. Si al cap d'una estona el led taronja de l'Arduino comença a pampalluguejar ràpid vol dir que està carregant i ja ho tindrem tot bñe. Sinó el programa ens donarà error i vol dir que hem de indicar el port i el model.

Per indicar el model es fa anant a "herramientas -> tarjeta" i seleccionant el model (en el meu cas Arduino Uno). I per indicar el port es va a "herramientas -> puerto serial", en el meu cas ha sigut COM3, però només es qüestió d'anar provant.

Si tot us ha funcionat, quan carregueu el programa "blink" a l'Arduino, el led 13 es posarà en mode intermitent amb una freqüència d'un segon.