divendres, 5 de març del 2010

Com pujar continguts a Wiki Commons

A arrel de l'article sobre el parentiu en català, em vaig proposar pujar la imatge a Wiki Commons (el repositori d'imatges de la Wikipedia) i enllaçar-la a l'article original.

Per bé que fa temps que estic donat d'alta a la Viquipèdia, la veritat és que feia temps que no editava, i mai hi havia pujat cap imatge. Sempre m'havia semblat que pot ser una bona col·laboració, així que aprofitant l'avinentesa, publico un petit article explicant com ha sigut l'experiència.

El primer que he fet és anar a la imatge original i mirar com estava formatejat tot plegat. Després de passejar-me una mica per Wiki Commons llegint-ne les ajudes, m'he loguejat amb el meu nom d'usuari de la Viquipèdia catalana. En veure la pàgina principal, ja he vist com al costat esquerra apareixia l'opció de carregar un fitxer.

Portada de Wiki Commons

Un cop allà la següent pàgina m'ha demanat quin és l'origen de la imatge. En el meu cas és una modificació d'un material original de Wiki Commons, així que he fet clic a l'enllaç corresponent.

Seleccionar l'origen de l'arxiu

A partir d'aquí ja ha començat el flux de formularis que descric a continuació. El primer formulari (1) m'ha demanat si estic loguejat a Wiki Commons, i el segon (2) que li especifiqués quin és el nom de la imatge original (a Wiki Commons tots els recursos s'identifiquen amb un nom únic).

Els primer dos formularis

Un cop fet, els següent dos formularis em demanen que ompli la descripció i la llicència (3) i finalment que pugi la imatge (4).

Els últims dos formularis

Un cop finalitzat tot el procés ja tinc la imatge penjada.

La imatge recent penjada

Ara només falta anar a l'article on es vol ficar la imatge i posar l'enllaç. En el meu cas he copiat el codi wiki de l'article en castellà canviant-ne quatre coses, però en molts casos amb un [[Fitxer:nomarxiu]] ja n'hi ha prou.

Editant l'article de la Viquipèdia

I ja està. No és un procés especialment llarg i és més fàcil del que m'esperava. Tot i això, crec que es recomanable editar articles i familiaritzar-se amb la sintaxis wiki abans de passar al Wiki Commons.

Resultat final