dimarts, 10 de març del 2009

Problemes amb PC City

AVÍS: Normalment no escriuria un article d'aquesta mena, però donat que és la segona jugada que em fan en poc temps, crec que s'ho tenen merescut.

AVÍS: aquest article és una mica llarg.

Des de fa uns mesos, a casa hem decidit canviar l'ordinador. Amb aquest propòsit, vaig començar a mirar models a les webs de les principals botigues i cadenes. Després de veure'n alguns, vaig decantar-me per un Acer que tenien a PC City.

El meu primer intent va ser anar a la botiga física, però allà no el tenien. En arribar a casa vàrem tornar a consultar la web i vaig veure que només era de venta per Internet. Així que el mateix vespre realitzàrem la comanda.

No és el primer cop que compro per Internet (reconec que no solc tenir gaire sort) i, per bé que la interfície de la banca segura és horriblement amateur, no va ser difícil fer el pagament. El problema va començar en rebre el mail de confirmació amb les següents instruccions:

PAGO CON TARJETA DE CRÉDITO

Por su seguridad rogamos descargue el formulario de confirmación de pago por tarjeta, rellene los datos requeridos y remita el mismo firmado, junto con una copia de su D.N.I., PASAPORTE o N.I.E., al nº de fax: 902 93 07 65 / 91 643 94 53, o escaneado al Departamento de Operaciones Web.

ATENCION: Para la tramitación de su pedido es imprescindible el envío de esta documentación.

El plazo de entrega, en compras de varios artículos, se corresponderá con el producto de mayor plazo.
Éste empezará a contar a partir de la fecha efectiva del pago y se tendrán en cuenta días hábiles.

Donat que no disposo d'escànner ni de fax, l'única opció era esperar-me a l'endemà per tal de solucionar el moment "Are you form the past?". El mail afegia un telèfon de contacte 902 on, després d'uns minut seleccionant opcions, em convida (com a única opció) a entrar al chat online de PC City. Finalment, aconsegueixo enviar el Fax i, poques hores després, rebo un correu confirmant que ja ha sortit el producte.

L'enviament es fa a través de l'empresa UPS (podria escriure un segon article sobre ells), que posa a disposició dels clientes una interfície web de seguiment del paquet. Per desgràcia, per fer el seguiment necessites un codi que PC City no proporciona al mail de confirmació.

De nou m'envien al xat web (que funciona dues de cada deu vegades) i pregunto el codi. Suposo que deu ser una pregunta recurrent perquè me'l donen al moment (un motiu més per posar-lo al correu electrònic directament).

La història continua ahir quan finalment arriba l'ordinador (no comento res sobre UPS per no allargar-me). El monto i l'engego. Se'm mostra un menú de pseudo-instal·lació on em demana la zona horària i el nom de l'usuari. Fins aquí tot normal, els problemes comencen en visualitzar-se el selector d'usuari.

Normalment un pensaria que després de la instal·lació només hi hauria un usuari, i com a molt un de visitant. Per desgràcia no és així, i al costat del meu n'apareixen quatre més amb noms tant sugerents com "Techno1", "Techno2"... Aquí ja començo a sospitar que l'ordinador no és molt nou.

Hagués fet una fotografia de la pantalla d'entrada sinó fos perquè en intentar logar-me com el meu usuari em sorprèn una finestra blava d'error de memòria (BSoD) i es reinicia automàticament.

Seguidament, el propi Windows intentar executar un anàlisi de disc on corregeix diversos errors, torna a reiniciar-se i, en logar-me, torno a aconseguir la pantalla blava. Intento executar la famosa recuperació Acer eRecobery per tal que reinstal·li el windows, però es queda a la meitat i s'apaga sol.

En intentar tornar-lo a engegar, només apareix un missatge de "Disk Error". Finalment, torno al meu ordinador antic i entro al xat de PC City per demanar una devolució.

Si a això li afegeixes que fa tres mesos vaig comprar a PC City dos controls inalàmbrics per a la PS2 que tampoc van funcionar (cap dels dos), només puc recomanar NO comprar a PC City.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Decepcionant, avui en dia costa trobar empreses responsables. Amb això afegiria que els productes ACER, en termes generals, deixen molt que desitjar i molt especialmente el seu servei post-venta.

Anònim ha dit...

Bé, no fa massa, la meva veïna també va fer una compra en aquesta cosa. Va demanar un pc clònic dels seus sense sistema operatiu, amb la intenció de posar-hi la seva llicència d'XP. El va rebre amb una ubuntu mal instal.lada que no li permetia des de l'assistent d'instalació ni tansols matxacar les particions. Haver-me de trobar a casa de la veïna amb una hiren per que es pogués instal.lar el seu windows va ser ridícul i ja vergonyós quan truques a la botiga demanant la contrasenya del linux instal.lat i el que ells van preguntar va ser: "quin linux?" si l'has comprat sense sistema operatiu!.