dijous, 19 de febrer del 2009

Recuperant-me de la tocada de discs

Per tal que ningú es pensi que m'han abduït, explicaré perquè aquesta setmana no he publicar res encara.

Fa uns dies el disc dur extern on estava recopilant totes les dades personals, que fins ara tenia distribuïdes entre diversos equips, va donar-me un error enmig d'escriure dades (el led es va quedar vermell). Des d'aquell moment no hi vaig poder introduir arxius nous i només podia llegir el disc amb GNU-Linux, però no en Windows.

El disc quan funciona bé

Donar que el disc estava formatat en NTFS, que és un format propietari de Microsoft, vaig pensar que potser seria una bona idea que el Windows li passes un chdisk per solucionar els errors.Per desgràcia aquest va ser el meu gran error, donat que a partir d'aquell moment ni el GNU-Linux era capaç de llegir-ne els arxius.

El disc quan funciona malament

Quan et passa això el primer que fas és, i perdó de l'expressió, cagar-te en tot. Per primer cop tenia tots els apunts organitzats, les fotos catalogades, la música ben etiquetada i les pel·lícules més o menys ordenades. I el pitjor és que moltes de les dades ja no estaven enlloc més.

El programa de recuperació

Per sort, després de buscar impacientment opcions per recuperar les dades, vaig provar amb el programa GetDataBack. Després de 5 hores escanejant el contingut dels cilindres del disc, va generar-me un arbre de reconstrucció i, des de llavors, estic salvant totes les dades com puc (molts arxius han perdut el nom i he d'anar comprovant qué són).

I aquest és el motiu pel qual no he publicat res aquesta setmana.

NOTA: les obres al bloc (de pisos) tampoc ajuden.