dimecres, 25 de febrer del 2009

Intentant entrar al Quake Live

Ahir a la una de la nit ID software va estrenar la beta pública del Quake Live, un nou lliurament online i gratuït del celebre joc Quake. I Com a bon fan de la saga, avui he decidit provar-lo.

En arribar a de la feina veig a la pàgina el següent avís.

Quake Live està fora de servei

I al Twiter del projecte em trobo amb el següent missatge.

S'ha penjat el servei fa pocs minuts

O sigui, que feia pocs minuts que s'acaba de penjar. No passa res, era previsible. Així que decideixo esperar una estona tot mirant una pel·lícula. Gairebé 45 minuts després es restaura el servei i puc iniciar el registre d'usuari. Per desgràcia en provar-ho m'apareix el següent avís.

No és possible executar-lo en Gnu-Linux encara

Així que immediatament engego el portàtil amb Windows. No passa res, són ID, segur que en breu donen suport a GNU-Linux. Amb el windows ja engegat i un cop enregistrat al Quake Live sembla que ja res em pot parar... expecte la següent pantalla.

Estàs a la cua d'espera, ets el número 27365

Amb el número 27365 de la cua de la carnisseria, continuo mirant la peli com si res mentre veig com s'acosta el meu torn. Quinze minuts més tard, el missatge canvia i apareix un vell conegut.
El servei a tornat a penjar-se

No passa res, és el primer dia de la beta oberta i la gent com jo estem ansiosos per provar-la. Un quart d'hora més tard, torna a aparèixer la pantalla de la cua com si mai hagués desaparegut, però això sí, amb el número molt més baix (el 9100).

La pel·lícula comença a acabar-se quan el comptador arriba a zero, comença l'espectacle. Tot i això, abans em fan passar per uns sèrie de formularis. El primer em demana algunes dades més sobre la compte (que envio amb celeritat). El segon em força a descarregar una plugin de Firefox (que instal·lo sense pensar-m'ho dos cops) i que m'obliga a reiniciar el navegador.

Pas d'instal·lació del plugin de Firefox

En reiniciar, un esperaria que el wizard passes al següent pas, però en canvi torna a demanar-me que instal·li el plugin. Després de repetir tot el procés de insta·lació uns quants cops (fins i tot he tornat a instal·lar-me el firefox per si algun cas) decideixo entrar al fòrum, on hi ha més gent amb el mateix problema, però sense cap solució.

En un moment donat, i no sé ben bé perquè, se m'ocurreix obrir una nova pestanya i anar directament a http://www.quakelive.com on, curiosament, m'apareix el següent pas. Allà se'm permet escollir el personatge, els colors i els controls del joc. Finalment se m'obliga a passar un tutorial per tal de valorar el meu nivell de joc.

Un cop acabat el tutorial ja és massa tard per posar-se a jugar, així que decideixo posar un avís al fòrum explicant com he aconseugit entrar i tancar el Firefox. Quan el tingui més provat ja en faré un article com déu mana.