dilluns, 13 de setembre del 2010

Comparar documents de Ms Word

Després de la Diada i d'unes merescudes vacances, torno amb ganes de reprendre el blog. Encara que ho tinc complicat aquest mes perquè tinc mil coses a fer intentaré que no decaigui massa el ritme de publicació. Per començar sense estressar-nos massa en el primer article de la temporada només recomanaré un servei web que m'ha sigut d'utilitat durant la primera setmana de feina.

Per motius que no vénen al cas, durant l'última setmana he estat treballant en un projecte pel Departament d'Educació. Com en molts dels projecte on treballo, he hagut de redactar documents que han de ser validats o repassats per una bona colla de gent abans de ser aprovats. En aquest cas els documents originals eren arxiu .doc (jo normalment treballo amb .odt).

 
Formulari inicial del programa

El problema ve quan t'arriben diversos documents amb correccions menors que s'han d'unificar. Com a norma general la gent té la mania de no marcar on ha fet els canvis  i és molt empipador haver de llegir-te el mateix informe varies vegades cercant diferències (per no parlar de la probabilitat de no veure els canvis).

Comparativa de documents

Així com hi ha centenars d'eines per comparar textos plans, no passa el mateix amb els formats enriquits. Després d'una mínima cerca vaig topar-me amb l'eina en línia Compare My Docs (via El Gurú informático).

Eines de fusió de documents

L'eina permet comparar document de tipus doc, docx i rtf (és una llàstima que no admeti odt), no requereix registre, permet traspassar els canvis entre documents i descarregar la versió fusionada. En certs casos és realment útil i estalvia moltes relectures. A mi em va anar genial, ara només em faltaria que ampliessin una mica el repertori de tipus d'arxius per convertir-se en un imprescindible.

1 comentari:

RPA ha dit...

Per aquells que us dediqueu al noble ofici de informàtics-programadors(el que estudien els estudiants abans d'entrar a belles arts vaja ;-)), us recomano el http://winmerge.org/ , us permetre comparar codis en el cas que algú us hagi modificat un codi sense incloure els pertinents comentaris.