dimarts, 1 de juny del 2010

Múltiples comptes de Dropbox en GNU-Linux (i Mac)

Per fi, després d'un viatge a Bolonya, el final de Lost, una febrada i el comiat de solters d'uns amics torno a tenir una mica de temps per dedicar al bloc. Així que publico una entrada que feia una setmana que hauria d'haver escrit.

Via els compartits del reader d'algú que no recordo, ho sento, vaig arribar a un article d'Applesfera on explicava com tenir dues comptes de Dropbox sincronitzades alhora en MacOS. El tema em va interessar, no perquè parlés d'Apple, lògicament, sinó perquè fa temps que tinc el problema amb la parella per decidir quina compta de Dropbox sincronitzem.

Per als que no conegueu Dropbox, només diré que per mi és la forma més còmode per compartir arxius entre diversos ordinadors i dispositius i, fins i tot, per compartir arxius en general. En el meu cas, s'ha convertit en un dels serveis web imprescindibles.

En tot cas, a arrel de l'article d'Applesfera vaig arribar a la wiki oficial de Dropbox, on explica pas a pas com fer el mateix en GNU-Linux. En veure-ho se'm van il·luminar els ulls, el problema és que el tutorial no servei per a Ubuntu Karmic Koala i posteriors. Tot i això, després de barallar-m'hi uns minuts, vaig descobrir que es pot fer d'una altre manera, també molt senzilla i de la qual em podia sortit un article.

Com sincronitzar dues comptes de Dropbox en GNU-Linux

NOTA: el tutorial dóna per suposat que ja teniu una primera compta de Dropbox instal·lada i funcionant
.

Els primers passos són clavats als del tutorial original. El truc està en crear una segona carpeta de configuració i tornar a executar Dropbox dient-li que faci servir la nova carpeta i no la per defecte. D'aquesta manera, la nova instància de Dropbox es pensa que és la única que està funcionant al sistema.

Amb les següents dues comandes crearem la carpeta de configuració i configurarem la segona compta que volem sincronitzar:

mkdir $HOME/.dropbox-alt
HOME=$HOME/.dropbox-alt /usr/bin/dropbox start -i

Ara ja us hauria d'aparèixer el menú del Dropbox com si fos el primer cop que l'instal·leu. Només cal que configureu l'usuari i seleccioneu manualment un altre directori on es ficaran els arxius sincronitzats. Un cop fet ja us apareixerà una segona icona de dropbox al costat de l'original.

Amb això ja ho tenim tot funcionant, el problema és que és necessari indicar al sistema que haurà d'executar la segona comanda cada cop que s'inici l'equip. Explico com es fa (i això és el que no està al tutorial original).

Per fer-ho jo vaig crear un arxiu buit anomenat ".dropboxa.sh" al meu home. Seguidament el vaig editar (és igual l'editor que feu servir) i vaig fer que el contingut fos:
HOME=/home/nom.usuari/.dropbox-alt /usr/bin/dropbox start -i

On nom.usuari és el nom del vostre usuari al sistema. Un cop tinc l'arxiu editat, vaig anar a "Sistema->Preferències->Aplicacions d'inici" i vaig afegir una nova tasca on la comanda a executar era "/home/nom.usuari/.dropboxa.sh".

I ja està. El pròxim cop que engegueu l'ordinador ja tindreu les dues comptes ben sincronitzades. L'única pega que he trobat és que la segona compta no té les icones de sincronització, però com que es pot mirar l'estat a l'aplicació resident és una molèstia menor.

Si algú creu que necessita més ajuda per fer-ho, que m'ho digui.

NOTA: I si algú encara no té Dropbox i se'n vol fer un, que m'ho digui i li passo una invitació, així els dos aconseguim una mica més de memòria (ara que han pujat el límit a 8GB val la pena aprofitar).